Kjøpsvilkår

I klikk og hent løsningen kan du reservere varer på nettsiden vår, som butikkene klargjør før du henter de i butikk.

Når bestillingen er fullført

  • Du vil kort tid etter at vi har mottatt din bestilling og senest innen 48 timer innenfor hagesenterets åpningstider, motta en sms og en e-post med reservasjonsbekreftelse på om vi kan levere din reservasjon. Hvis du har varer som er på eksterne lagre så vil leveringstiden variere. Ditt valgte hagesenter vil gi deg tilbakemelding på dette.
  • Om vi ikke kan levere din reservasjon vil vi kontakte deg på e-post eller telefon for å avtale hva og når vi skal levere.
  • Når vi har klargjort ordren vil du motta en sms om at ordren er klar til å hentes.
  • Etter mottatt reservasjonsbekreftelse må varene hentes av kunde innen utgangen av neste virkedag.

Uavhentede ordre

Etter mottatt reservasjonsbekreftelse må varene hentes av kunde innen utgangen av neste virkedag. Ordre som ikke hentes kanselleres.

Lagerbeholdning

Det kan være avvik mellom lagerbeholdning i systemet og fysisk i butikk. Ved avvik vil du bli kontaktet av butikk.

Angrerett

ANGRERETT VED NETTHANDEL

Varer som tilbys på Hageland.no med hjemlevering og forhåndsbetaling omfattes av angrerettloven.

Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir beskjed om at du vil benytte angreretten. Dette gjør du ved å benytte angreskjema som sendes pr. epost til post@hageland.no eller direkte til hagesenteret du har handlet med.

Angreretten gjelder når

  • varen og medfølgende tilbehør er returnert i tilnærmet samme stand og mengde
  • varen er returnert i originalemballasje, uten skader
  • varen er returnert uten synlige riper, slitasje eller andre skader
  • varen ikke er tatt i bruk som din egen

Når angreretten benyttes skal alle produkter skal returneres innen rimelig tid, senest innen 14 dager fra den dagen meldingen om bruk av angreretten ble gitt. Returforsendelse må betales av kunden.

Du vil få refundert det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc.Tilbakebetaling skjer senest 14 dager etter at vi mottar produktet fra deg.Vi gjør deg oppmerksom på at angrerettloven § 8 ikke er gjeldende for Klikk & hent da dette er et butikksalg og ikke kjøp via internett. Skjema for angrerett kan lastes ned her

Reklamasjon

Du har to til fem års reklamasjonsrett på varer, avhengig av hvor lenge det du har kjøpt er ment å vare. Hvis du vil reklamere på en vare, må det gjøres innen rimelig tid. Ved reklamasjon, ta direkte kontakt med butikken du har handlet med.

Kundeservice

Har du spørsmål om lagerstatus, pris, produkter og reklamasjoner ta kontakt direkte med butikken.

Finn butikkene her

Åpent kjøp ved kjøp i butikk

Vi praktiserer i utgangspunktet ikke åpent kjøp, men kontakt butikken du har handlet i innen rimelig tid dersom du ønsker å returnere en vare, så vil vi alltid forsøke å finne en løsning. Forutsetningen er at varen er ubrukt og i original, uskadd emballasje, og at kvittering kan fremvises.

Som medlem i Mitt Hageland får du bonus på alt du handler hos oss! I tillegg får du gode medlemstilbud, faste medlemsfordeler, inspirasjon og sesongaktuelle råd og tips om alt fra hagestell og selvdyrking til uteplassen.